Jak szukać pracy przez internet

16 cze

Jeśli mamy już przygotowane Curriculum Vitae, wiemy jak napisać list motywacyjny – pora zabrać się do aktywnego poszukiwania pracy. Dziś największym źródłem ofert pracy i informacji o jej poszukiwaniu jest Internet, dlatego od tego źródła warto zacząć.

Po pierwsze warto znaleźć w wyszukiwarce stronę powiatowego urzędu pracy – tam zapoznamy się z ofertami, które lokalne firmy zgłosiły do urzędu i być może uda nam się znaleźć coś, co odpowiadałoby naszym oczekiwaniom.

Jeśli nie – następnym krokiem będzie przejrzenie ofert pośredników pracy (firm, które na zlecenie różnych pracodawców szukają dla nich pracowników). Listę pośredników pracy również bez problemu odnajdziemy w goglach czy w portalach specjalizujących się poszukiwaniem pracy.

Kolejny krok – i być może najważniejszy to przeglądanie ofert pracy na internetowych portalach – krok najbardziej żmudny i czasochłonny, ale i przynoszący największe szanse na znalezienie dobrej pracy. Wystarczy w wyszukiwarce wpisać przykładowe „praca sklep warszawa” czy „praca Szczecin” i pojawiają się oferty zawierające tematy, które najbardziej nas interesują.

Jak znaleźć dobrego pracodawcę? Gdy mamy już upatrzoną ciekawą ofertę pracy i jeszcze przed wysłaniem na nią odpowiedzi koniecznie musimy zapoznać się z opinią na temat pracodawcy – na forach internetowych, wśród innych pracowników, na stronie internetowej firmy. Czasem może się okazać, że z pozoru świetna oferta to tylko napędzanie osób na rozmowę kwalifikacyjną, która po czasie przyniesie zupełnie inne warunki od tych, które były proponowane w ofercie. Szukając, zatem pracy przez Internet – bądźmy czujni i nie poddawajmy się zbyt szybko: ogłoszenia w internecie są naprawdę dobrą kopalnią niezłych stanowisk do objęcia. Trzeba tylko je znaleźć, ale jak wiadomo dla chcącego nic trudnego, zatem – do dzieła!

Pracownicy.org.pl to serwis z poradami dla osób pracujących i szukających pracy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.